¿µ¾î¹ø¿ªº»¡é
...As regards the potato eaters — it¡¯s a painting that looks well in gold, I¡¯m sure of that. Still — it would do equally well on a wall hung with a paper that had a deep tone of ripe wheat. It simply mustn¡¯t be seen, though, without this enclosure to it.
It does not appear to advantage against a dark background, and particularly not against a dull background. And this is because it¡¯s a glimpse into a very grey interior.
In reality, it¡¯s also in a gilt frame as it were — since the hearth and the light from the fire on the white walls — which now lie outside the painting but in real life throw the whole thing backwards — would be closer to the viewer.
Once more, one must enclose it by placing something in a deep gold or copper colour around it.
Please bear that in mind if you want to see it as it should be seen. This association with a gold tone at the same time brings brightness to areas where you wouldn¡¯t expect it and takes away the marbled look that it gets if one unfortunately places it against a dull or black background. The shadows are painted with blue, and the gold colour works with that...
¿À¸®Áö³¯ ÆíÁöÁß¿¡¼¡é
(...Wat de aardappeleters betreft – het is een schij dat goed in ¡¯t goud doet, dat weet ik zeker.– Doch – ¡¯t zou even zeer goed doen op een muur die met een papier behangen ware dat een diepen toon van rijp koren hadde. ¡¯t Is echter eenvoudig niet te zien zonder die afsluiting er bij.
Tegen een donker fondsa komt het niet tot zijn regt. en vooral niet tegen een vaal fond. En dat is omdat het een kijkje is in een zeer grijs interieur.
In de werkelijkheid staat het ook in een vergulde lijst als ¡¯t ware – daar meer naar den bekijker toe zich zou bevinden den vuurhaard en den schijnsel van ¡¯t vuur op de witte muren – die nu buiten ¡¯t schij vallen maar in de natuur het heele geval achteruit gooien.
Nog eens, men moet het dus afsluiten door iets van een diepe goud- of koper kleur er om heen te plaatsen.
Als ge ¡¯t zelf wilt zien zoo als ¡¯t gezien moet worden, denk daar dan s.v.p. aan. Dat in verband brengen met een goudtoon geeft tevens helderheid aan plekken waar ge die niet zoudt veronderstellen en neemt weg het gemarmerde aspect dat het krijgt als men ¡¯t ongelukkigerwijs tegen een vaal of zwart fond plaatst. De schaduwen zijn geschilderd met blaauw en de goudkleur werkt daarop...)